Psikolog üniversitelerin Fen Edebiyat Fakültelerinin Psikoloji bölümlerinden mezun olan kişiye denir. Psikologlar, bir grup ya da bireyin davranışlarını ya da hareket etme biçimlerini inceler; öğrendiği bilgi ve beceriler ile nedenleri açıklayıp çözüm üretmeye çalışır.

Psikoterapi süreci kişinin kendini keşif süreci ile başlar. Bu süreç danışan için içsel bir yolculuktur. Psikoterapi sürecinde kişi kendiyle ilgili farkında olmadığı birçok şeyi görme şansı olur. Kişi duygularının, düşüncelerinin ve davranışlarının; neden, nasıl, hangi zamanlarda, ne şekilde kendini gösterdiğini görme fırsatını yakalar.

Tıp fakültesini bitirdikten sonra, uzmanlık alanı olarak ruh sağlığı ve hastalıklarını seçen hekimlere Psikiyatrist denir. Tanı koyma ve tedaviye eşlik eden ilaçları reçetelendirme yetkisine sahiptirler.

Bütün psikologlar eğitim hayatları boyunca etik ilkeleri benimseyerek mesleğe ilk adımları atarlar. Bunları göz önünde bulundurarak, terapistine güvenebilir, her şeyi anlatabilir ve anlattıklarınızı başkalarına anlatmayacağı konusunda içiniz rahat olabilir.

Bazı problemlerinizi evet kendiniz çözüme kavuşturabilirsiniz. Fakat sorunlarınız hayat kalitenizi düşürmeye başladığında bir psikologdan profesyonel bir destek alabilirsiniz.

• Gelecekle ilgili kaygı, karamsarlık ve umutsuzluk duygularının yoğun olması,
  • Sebebi belli olmayan duygusal ve ruhsal bir bıkkınlık veya çökkünlük,
  • İntihar etme ve ölümle ilgili düşüncelerle birlikte fantezilerin kurulmaya başlanması,
  • Bir aydan uzun süren bir uyku bozukluğu varsa,
  • Evlilik, boşanma, iş değişikliği ve sosyal ilişkiler gibi konularda önemli bir karar aşamasında olup, ne yapılacağına karar verilememesi,
  • Kişinin kendisine ve çevresindekilere zarar vermeye başlaması,
  • Kimsenin duymadığı seslerin duyulması, kimsenin görmediği görüntülerin görülmesi,
  • Önemli bir konuda başka birilerinin objektif fikirlerine ihtiyaç duyulması,
  • Kim olursa olsun, herhangi birinin ya da birilerinin sizi anlamasını ve yol göstermesini istemek,
  • Kontrol edilemeyen panik ve öfke krizlerinin olması,
  • Aşırı kilo alınması veya aşırı kilo kaybedilmesi,
  • Kişinin iç dünyasının, duygu ve düşüncelerinin karışık olması,

Terapi sürecinde kişinin yaşadığı sorunların nedenlerini anlamasını, kendisiyle ilgili (duygu, düşünce ve davranış) farkındalık kazanması ve kendinde var olan iyi olmaya yönelik potansiyel özelliklerini ortaya çıkarmayı hedefler.

Evet, psikoloğun cinsiyeti önemlidir. Çünkü kişisel bilgilerinizi açıkça tartışmanız gerekeceğinden psikoloğunuzun cinsiyetine karşı kendinizi rahat hissetmeniz önemlidir. Bireyler, hangi cinsiyetle daha iyi iletişim kurabilir ve rahat hissedebilirse o cinsiyette bir psikoloğu seçmeli.

Psikolog danışanının psikiyatrik değerlendirmeye ihtiyaç duyduğunu görürse onu psikiyatri hekimine yönlendirmekte, psikiyatristlerde hastasının ilaç tedavisine destek olarak psikoterapiye ihtiyaç duyduğunu gözlemlediğinde psikoloğa yönlendirmektedir.

Eğer terapi veren uzman seanslardan verim alınamadığına ya da terapiye gelen kişinin artık seanslara ihtiyacı olmadığına karar verirse terapi sonlanır.

3-4 yaşında itibaren oyun terapisi ile danışmanlık hizmetleri başlanmaktadır. Daha küçük yaş grubu ile ebeveyn danışmanlığı şeklinde yürütülmektedir.

Özel bir psikolojik danışmanlık merkezinden hizmet alıyorsanız herhangi bir yerde karşınıza çıkmaz.

Danışmanlık aldığınız hizmete yönelik çalışıp çalışmadığını, bu alacağınız terapi ile ilgili eğitim alıp almadığını iyi öğrenmelisiniz. En önemlisi psikoloji lisans diploması olup olmadığını kontrol etmelisiniz.

Manisa psikolog yazınca karşınıza birçok kişi çıkmaktadır. Önemli olan internet üzerine ‘Manisa psikolog’ araması yaptığınızda karşınıza çıkan onlarca terapistten hangisini seçmelisiniz? Manisa psikolog seçimi rehberiyle bazı önemli noktaları sizin için derledik:

Destek alacağınız psikoloğun mesleki donanımı ve deneyimi,

Kullandığı terapi yöntemleri ve özelliklerinin terapi sürecinden beklentilerinizle uyuşması,

Destek alacağınız psikoloğun başvuru konunuzla ilgili çalışması (Bu konuda sorularınız için merkezimizle iletişim kurabilirsiniz.)

Mesleki bilgi ve deneyim haricinde, terapistinizle kuracağınız iletişim ve terapötik bağ.

Destek alacağınız psikoloğun mesleki donanımı ve deneyimi,

Çocuk, Ergen, Yetişkin, Cinsel Terapi, Oyun Terapisi ve Aile Danışmanlığı hizmetleri vermekteyiz.

Terapi sürecinde en önemli ilkelerden biri danışan gizliliğidir. Danışanın paylaştığı hiçbir bilgi, ailesi dahil, danışanın rızası olmadan paylaşılamaz. Ancak hayati tehlikenin bulunduğu durumlarda gizlilik ilkesi ortadan kalkar.

Evet, online terapi yapılmaktadır. Online terapi, terapist ve danışanın farklı sebeplerle yüz yüze görüşmeleri yürütemediği durumlarda internet üzerinden psikoterapi hizmeti yapılmasıdır. Zoom üzerinden yapılmaktadır.

Psikolojik danışmanlık aldığınız hiçbir psikolog sizi yargılamaz.

Çekinceleriniz varsa araştırdığınız uzman ile telefonda görüşüp çekincelerinizi dile getirip destek alabilirsiniz.

Psikoterapi türleri ve işlevselliği; anksiyete bozuklukları, obsesif-kompulsif bozukluk (obsesif – kompulsif bozukluk), fobiler, panik bozukluğu, travma sonrası stres bozukluğu, mizaç bozuklukları, depresyon, bağımlılıklar…

Psikoloğunuzu seçerken öncelikle eğitimine ve bilgisine güvendiğiniz birini seçmeniz gerekir. Psikoloğun kullandığı yaklaşımı ve uzmanlık alanları belirleyici faktörlerdendir.

Seanslar yaklaşık olarak 45-60 dakika sürer. İlk seans ise bazen daha uzun sürebilir.