Beden algı bozukluğu, son dönemlerde en çok karşılaşılan psikolojik rahatsızlıklardan bir tanesidir. Özellikle genç ve ergen bireylerde sık sık ortaya çıkan beden algı bozukluğu, fiziksel bir kusuru olsun olmasın zihinsel olarak bu durum ile aşırı meşgul olunması durumudur.

Bahsi geçen bu bozukluk olan kişiler sürekli olarak kendilerine öz eleştiri yaparlar ve kendilerini beğenmezler. Bu durum zaman geçtikçe daha çok kendisini belli ederek özgüvensiz olmaya sebep olur. Beden algı bozukluğu olan kişiler sosyal yaşamlarında aktif değildir. Kimse ile görüşmek istemez ve çoğunlukla dışarı çıkmayı reddederler.

Beden algı bozukluğu tedavi edilmediği sürece birçok problemi beraberinde getirir. Sosyal hayatında aktif olmayan kişiler, eğitim hayatında da pek çok başarısızlık durumları ile karşılaşır. Aynı zamanda iş hayatında da birçok olumsuzluk ortaya çıkar.

Beden algı bozukluğu olan kişilerin bu problemlerini çözebilmeleri için mutlaka İzmir psikolog aracılığıyla destek alması gerekir. beden algı bozukluğu tedavisi, alanında uzman kişiler tarafından kişiye özel olarak verilir. Beden algı bozukluğunda İzmir çalışma alanlarında ergen, yetişkin ve çift terapisi gibi pek çok alanda kişilere hizmet verir.

Beden Algı Bozukluğu Belirtileri Nelerdir?

Beden algı bozukluğu olan kişiler kendilerini çirkin olarak kabul ettikleri için fiziksel olarak kendilerini yetersiz görürler. Kendilerinde görmüş oldukları kusurlar dışarıdan bakıldığında kişinin kendisini değerlendirildiği şekilde herhangi bir kusur görülmez. Dile getirilmedikçe kusur olarak görülmeyen ve fark edilmeyen bu problemler kişinin tüm gününün bu düşünceler ile geçmesine olanak sağlar.

Kendilerinde kusur gördükleri tüm noktaları değiştirmek için pek çok efor sarf ederler. Aynı zamanda fiziksel görünümündeki beğenmediği noktalara da ayna ve özçekim aracılığı ile sürekli kontrol halindedirler. Beden algı bozukluğu olan kişilerde bulunan bir diğer belirtilerden bir tanesi de çevresinde olan kişilerden görünüşleri hakkında yorum talep ederler.

Olumsuz yorum yapıldığı anda daha çok içe kapanarak bu durumu değiştirmek için çeşitli yol izlerler. Kilolu görünümden rahatsız olan kişiler aşırı diyet ve egzersiz yapma eğilimindedir. Aynı zamanda gün içerisinde 2-3 kez tartılırlar. Cilt rengi ile oynama, tırnak yeme, kıl yolma gibi çeşitli belirtiler ortaya çıkar. Kusurlarını örttüğüne inandığı kozmetik malzemeler ve kıyafetler satın alırlar.

Beden Algı Bozukluğu Tedavisi Nasıl Yapılır?

İzmir beden algı bozukluğu tedavisi tamamen kişiye özel olarak geliştirilen tedavi yöntemlerinden oluşur. Beden algı bozukluğunun tedavisi için uygulanan tedavi yöntemleri şu şekildedir;

• Psikoterapi yaklaşımcı bilişsel terapi yöntemi: Psikoterapi yaklaşımcı bilişsel tedavi yöntemleri, beden algı bozukluğu tedavisi olan kişilerde en çok uygulanan tedavi yöntemlerinden bir tanesidir. Anlık rahatlama sağlayan bu terapiler uzun vadede kişinin kendisini daha iyi hissetmesine olanak sağlar. Bu terapi yönteminde kişinin tepkileri ölçülür ve tedaviye ne şekilde yanıt verdiği ortaya çıkarılır. Terapilere olumlu yanıt veren kişiler ile seanslara devam edilir. İzmir beden algı bozukluğu tedavisi süresi yaklaşık olarak 12 ila 18 seanslık bir tedavi uygulaması yapılır.
  • İlaç tedavisi: beden algı bozukluğu tedavisi yapılırken uygulanan bir diğer yöntem ise ilaç tedavisidir. Uzmanlar tarafından kişinin genel tıbbi durumu, hastanın kullanmış olduğu ilaçlar var ise bunlar baz alınarak kişiye uygun ilaç dozu ayarlanır. Beden algı bozukluğunun orta derece seyrettiği durumlarda hem ilaç tedavisi hem de seans tedavisi uygulaması yapılır.

Beden algı bozukluğu ciddi bir psikolojik rahatsızlıktır. Rahatsızlığın ileri boyutlara ilerlediği durumlarda kişilerde intihar eğilimi de ortaya çıkar. Bu gibi durumları ortadan kaldırmak ve sosyal hayata yeniden atılmak için Psikolog Doğan Tura uzmanlığından yararlanarak problemlerinizi ortadan kaldırabilirsiniz.