Bipolar bozukluğu, manik depresif bozukluk olarak da bilinen bir psikolojik rahatsızlıktır. Bu rahatsızlık kişilerin mutluluğu da hüznü de en uç noktalarda yaşamasına sebebiyet vermektedir. Manik ve depresif olmak üzere iki evreye sahip olan bipolar bozukluk, mutlaka tedavi edilmesi gereken ciddi bir rahatsızlık olarak karşımıza çıkmaktadır.

Ergen, yetişkin ve aile terapileri alanında çalışmalar yapan uzman Psikolog Doğan Tura, kişilerde görülebilen bipolar bozukluk ile ilgili tedaviler uygulayarak bu hastalığın günlük yaşama olan olumsuz etkilerinin en aza indirilmesi konusunda hastalara büyük bir destek sunmaktadır. Bu psikolojik rahatsızlık ile ilgili en çok merak edilen konular, aşağıdaki başlıklarda açıklanmaktadır.

Bipolar Bozukluk Nedir?

Bipolar bozukluk, daha önce de tanımlandığı gibi insanların tüm duyguları en uç noktalarda yaşamasıdır. Mutlu olan kişi o an kendisini dünyanın en mutlu insanı gibi hissederken, üzgün olduğu zamanlarda yaşama isteğini bile yitirebilmektedir. Bu kişiler, yılda birkaç defa bipolar atakları geçirebilmektedir.

Bipolar bozukluğun iki evresi bulunmaktadır. Bunlar mani ve depresif dönemlerdir. Mani döneminde kişiler oldukça mutlu ve özgüvenlidir. Dünyanın kendi etrafında döndüğünü hissedebilir, para harcama eğilimi gösterebilir ve hiperaktif tavırlar sergileyebilir. Bu dönem, kişinin en mutlu olduğu dönemdir. Ancak depresif dönemde işler tam tersine dönmekte ve kişiler içine kapanmaktadır. Bipolar bozukluğun depresif dönemini yaşayan kişilerde alkol ve uyuşturucu bağımlılığı, intihar girişimleri, kuşkuculuk, umutsuzluk gibi belirtiler görülmektedir.

Bipolar Bozukluk Teşhisi Nasıl Konur?

İzmir bipolar tedavisi olmak isteyen kişiler, bu hastalığın teşhisinin nasıl konduğunu öğrenmek istemektedir. Bipolar bozukluk teşhisi, genellikle kişinin çevresindeki insanların bu hastalık riski taşıyan insanda farklı ruh hallerini görmesi ve bu kişinin psikolog doktora görünmesi ile teşhis edilmektedir.

Psikolog doktor, kişinin yaşam öyküsünü ve ruh hali değişimlerini dinleyerek kişide bipolar bozukluk olup olmadığını anlayabilmektedir. Ancak belirtilerin yetersiz olması durumunda farklı testler yapılarak tanının kesinleşmesi sağlanabilmektedir.

Aile geçmişinde bipolar bozukluk olan kişilerde kalıtsal olarak bu hastalık görülebilir. Ayrıca kişinin hormon salgıları incelenerek bu hastalığı tetikleyen faktörlerin varlığı kontrol edilebilmektedir. Doktorların gerekli görmesi durumunda da MR görüntüleri çekilebilmektedir. Teşhis bu yöntemler ile konmaktadır.

Bipolar Bozukluk Neden Olur?

Manik depresif bozukluk, birden fazla sebebe bağlı olarak gerçekleşebilmektedir. Kişinin hayatında olumsuz giden durumların fazla olması, kişinin değer verdiği insanları kaybetmesi, genetik etkiler, travma, kişinin beyninde kimyasal düzensizlik olması bu sebeplerden bazılarıdır.

Bipolar bozukluk yaşayan kişiler, bu sebeplere bağlı olarak ataklar yaşayabilmektedir. Ancak bilinmesi gerekir ki, tedavi yalnızca atak esnasında yapılmamaktadır. Kişiler düzenli terapi alarak ataklar ile nasıl başa çıkabileceğini öğrenebilmekte ve bu sayede günlük yaşamlarına çok daha hızlı bir şekilde adapte olabilmektedir.

Bipolar Bozukluk Tedavisi

Bipolar bozukluk rahatsızlığı için Psikolog Doğan Tura tarafından uygulanabilecek birden fazla tedavi yöntemi bulunmaktadır. Bipolar tedavisi için tercih edilebilecek yöntemler, hastanın durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilmektedir. Genel olarak tercih edilen yöntemler şunlardır;

• İlaç tedavisi
  • Psikoterapi
  • TMS tedavisi
  • EKT tedavisi

Yukarıda belirtilen tedavi yöntemlerinden hangisinin uygulanacağı, tamamen hastanın durumu doğrultusunda belirlenmektedir. Bu noktada bilinmesi gereken en önemli hususlardan bir tanesi de tedavinin sürekli şekilde devam etmesi gerektiğidir.

Zira bipolar bozukluğu olan hastalar yaşadıkları atak sonrasında iyileştiklerini düşünebilmekte, psikoterapi ve ilaç tedavilerini reddedebilmektedir. Bu süreçte aile desteği oldukça önemlidir. Kişilerin İzmir psikolog ile düzenli kontrollerini yaptırması ve terapi almaya devam etmesi önerilmektedir. Aksi halde sonraki atak dönemi çok daha ağır geçerek kişilerin büyük sorunlarla karşılaşmasına sebep olabilir.