Çocukta kaygı normal sınırlar içerisinde olduğu sürece sağlıklı bir büyüme ve gelişmenin destekleyici unsurları arasında yer alır. Çocukluk dönemi kişinin kişisel ve duygusal olarak gelişiminde önemli bir yer tutmaktadır. Bu kritik zaman diliminde bazı çocuklarda kaygı sorunları ortaya çıkmaktadır.

Çocukta ortaya çıkan kaygı bozukluğu onun günlük yaşamını olumsuz yönde etkilemektedir. Kaygı bozukluğu yaşayan çocukların;

• Okul düzenleri
  • Okul başarıları
  • Aile ilişkileri
  • Arkadaş ilişkileri
  • Sosyal ilişkileri gibi alanlarda problem yaşaması olasıdır.

Bu nedenle belirti gösteren kaygı bozukluğunun uzman tarafından tanı konması ve uygun tedavi yöntemleri ile mutlaka tedavi edilmesi gerekmektedir.

Çocuklarda Kaygı Bozukluğu Nedir?

Çocuklarda bir dizi karmaşık faktörün bir araya gelerek ortaya çıkardığı kaygı bozukluğu; genetik faktörler, beyindeki sorunlar, çevresel faktörler, öğrenilmiş davranışlar ve zorlayıcı yaşam tecrübeleri ile ortaya çıkabilmektedir.

Kaygı bozukluğu yaşayan bireyler normal olaylara sıra dışı tepkiler geliştirebilmektedir. Bu nedenle kaygı bozukluğu olan çocuğu nasıl davranmalı sorusu bu psikolojik hastalık ile mücadele içerisinde olan çocukların aileleri tarafından hassasiyet noktalarını ortaya koymaktadır.

Çocuklarda Kaygı Bozukluğu Nasıl Anlaşılır?

Diğer tüm psikolojik sorunlarda olduğu gibi kaygı bozukluğu sorununda da semptomlar kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Kaygı bozukluğu yaşayan kişiler semptomları farklı şiddetlerde de yaşayabilirler. Genel olarak kaygı bozukluğu bir uzman hekim tarafından yapılan detaylı değerlendirme sonrasında tanı almaktadır.

Çocuklarda kaygı bozukluğu tanısı konulurken;

• Ayrıntılı klinik değerlendirmesi
  • Gözlem ve değerlendirmeler
  • Çocuk ve aile ile yapılan görüşmeler
  • Diferansiyel tanı
  • Tedavi planının oluşturulması yolları izlenmektedir.

Kaygı bozukluğu durumu pek çok diğer psikolojik rahatsızlık ile karıştırılabilecek ancak kendine has özellikleri ve zorlukları olan ruhsal bir sorundur. Bu nedenle tanının mutlaka alanında uzman bir kişi tarafından konulması tedavinin amacına ulaşmasında büyük önem taşımaktadır.

Kaygı Bozukluğu Olan Çocuklar Nasıl Tedavi Edilir?

Kaygı bozukluğu nedenleri bireyden bireye farklılık göstermektedir. Bunun yanı sıra neden her ne olursa olsun bireyin veya çocuğun kaygı bozukluğu tanısı alması ile uygun tedavinin vakit geçirilmeden başlatılması gerekmektedir.

Çocuğun yaşına, yaşadığı semptomların şiddetine, yaşandığı semptomların türüne göre değişebilecek tedavi şekli genel olarak psikoterapiler ile yürütülmektedir. Hekim psikoterapiye ek olarak medikal tedavi desteğini de uygun görerek bu yönde bir tedavi planı yapabilir.

Çocuklarda Kaygı Bozukluğu İçin Ne Yapılmalı?

Çocuklarda kaygı bozukluğu sorununun saptanması ile birlikte uygun tedavinin vakit kaybedilmeden başlatılması gerekmektedir. Aileler çocuklarında ortaya çıkan bu durum nedeniyle uzman desteği almalı ve çocuklarına doğru biçimde yaklaşarak onun yaşamını kolaylaştırmalıdırlar. Kaygı bozukluğu tedavisinde uygulanan psikoterapiler mutlaka uzman tarafından gerçekleştirilmelidir.

Anka Psikoloji Kliniği alanında uzman kadrosu ile çocuklarda kaygı bozukluğunda kaliteli hizmet sunmaktadır. İzmir’de hizmet vermekte olan klinik her yaştan çocuklar üzerinde çalışma gerçekleştirerek çocuğun hayatının bundan sonrasını normal kaygı düzeylerinde yaşamasını sağlamaktadır.