Sağlıklı bir beden ve sağlıklı bir psikoloji hayat kalitesini arttırmaktadır. Psikoloji gündelik yaşamı ve sosyal ilişkileri pek çok açıdan etkilediği gibi kişilerin cinsel hayatlarını da büyük ölçüde etkilemektedir. Bu durum hem erkeklerde hem de kadınlarda olumsuz deneyimlere yol açabilmektedir. Erken boşalma da erkeklerin cinsel hayatlarında karşı karşıya kaldığı olumsuz durumlardan birisi olmaktadır. Bu durumun sebebi kişiden kişiye göre değişse de kişiler cinsel terapi yöntemleri ile bu rahatsızlığı kolay bir şekilde atlatabilmektedir. Peki, günümüzde pek çok erkek için oldukça büyük bir sorun olan erken boşalma nedir?

Erken Boşalma Nedir?

Erken boşalma erkeklerde görülen ve psikolojik nedenleri olan bir rahatsızlıktır. Bu durum az seviyedeki cinsel uyarıcılar karşısında verilen erken tepkiye denilmektedir. Kişiler bu durumda 1 ila 3 dakika arasında boşalma durumu yaşamaktadırlar. Hemen hemen her yaş grubunda rastlanılabilecek bir durum olan erken boşalma kişilerin cinsel hayatlarını da olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Bu durum ile karşı karşıya kalan kişiler terapi yöntemini kullanabilmektedir.

Erken Boşalma Terapisi

Pek çok farklı psikolojik rahatsızlık için oldukça önemli ve etkili bir yöntem olan terapi yöntemi erkeklerin yaşadığı bir durum olan erken boşalma için de etkili bir yöntem olmaktadır. Cinsel terapi kişilerin yaşadığı cinsel sorunların tedavisinde etkili olarak uygulanan yöntemlerden birisi olmaktadır.

Bu terapi yöntemi hem bir kişiye hem de çiftlere uygulanabilmektedir. Bu yöntemin amacı kişilerin ya da çiftlerin yaşadıkları cinsel sorunların ortadan kaldırılmasıdır. Terapi genellikle cinsel işlev bozukluklarının giderilmesi amacıyla yapılır. Bunun yanında kişiye ya da çiftlere cinsel bilgilendirme yapılabilir. Çiftlerin cinsel hayatlarının düzene girmesi ve cinsellik yaşarken doğru iletişimi kurabilmeleri sağlanır.

Erken Boşalma Terapisinde Etkili Olan Sorunlar?

Son yıllarda kişilerin hem gündelik hayatlarında hem de sosyal ilişkilerinde yaşamış oldukları problemlerden kaynaklı olarak kişiler arasında pek çok psikolojik sorun ortaya çıkmaktadır. Bu sorunların çoğu kişilerin cinsel hayatlarını da olumsuz yönde etkilemektedir. Kadınlarda stresten kaynaklı olarak vajinismus gibi cinsel problemler ortaya çıkarken erkeklerde de erken boşalma problemi bulunmaktadır.

Bu durumlar kişilerin hem cinsel ilişkilerini buna bağlı olarak da romantik ilişkilerini olumsuz etkilemektedir. Psikolojik nedenler kişilerin kendilerini ilişki sırasında rahat hissetmemelerine ve kendilerini hazırlayamamalarına neden olur. Bu da erkeklerde erken boşalma gibi problemleri doğurur. Fakat cinsel terapi yöntemi sayesinde bireysel olarak terapiye başlanabilmektedir. Sorunun çözülmesinde ya da tedavinin ilerlemesinde etkili olabilecekse terapiye çift olarak da devam edilebilmektedir. Bu tamamen kişilerin durumuna bağlı olarak kendi isteklerine ya da psikoloğun yönlendirmesine bağlı olarak kişiden kişiye göre değişkenlik gösterebilmektedir. Erken boşalma tedavisi için Psikolog Doğan Tura ile iletişime geçebilirsiniz.

Erken Boşalma Terapisine İhtiyaç Duyulmasına Neden Olan Etkenler

Cinsel terapiye ihtiyaç duyulmasına neden olan etkenler kişiden kişiye göre değişkenlik gösterir. Buna bağlı olarak da tedaviye başlamadan önce kişinin erken boşalma yaşamasının nedeni öğrenilir ve buna uygun bir tedavi yöntemi seçilir.

Psikolojik nedenlerden kaynaklı olan cinsel işlev bozukluklar terapiyle ortadan kaldırılır. Çoğu cinsel işlev bozukluğunun nedeni psikolojiktir ve terapiyle tedavisi gerçekleşir. Cinsel işlev bozuklukları kişinin cinsel hayatına olduğu gibi günlük yaşamına da olumsuz etkiler yapar. Bundan dolayı tedavilerinin yapılması şarttır. Evli insanların yaşadıkları cinsel işlev bozuklukları eşlerinin de olumsuz olarak etkilenmesine neden olur. Tedavi yapılmadığında evliliklerin bitme noktasına geldiği görülür. Kişinin erken boşalma yaşamasının nedenleri şu şekilde belirtilebilir;

• Cinsel istismara maruz kalmak
  • Depresyon