Fiziksel sağlık kadar psikolojik sağlık da kişilerin hayat kalitesinin yüksek olması bakımından oldukça önemli bir yere sahip olmaktadır. Buna bağlı olarak da gündelik yaşamda ya da sosyal ilişkilerde her ne yaşanırsa yaşansın yüksek moral ve motivasyonun sürekliliğini sağlamak gereklidir.

Kişilerin sağlıklı bir psikoloji için herhangi olumsuz bir durum ile karşı karşıya kalması durumunda bu durumu hızlı bir şekilde atlatması gerekmektedir. Aksi takdirde gündelik yaşamı ve sosyal ilişkileri olumsuz bir şekilde etkileyecek ve doğal olarak da hayat kalitesini düşürecek psikolojik rahatsızlıklar ortaya çıkmaktadır. Bu psikolojik rahatsızlıklardan birisi de depresyondur. Depresyon tanısı ve tedavisi için bir İzmir psikolog ile iletişime geçebilirsiniz.

Depresyon Nedir?

Depresyon, özellikle son yıllarda sıklıkla karşılaşılan psikolojik rahatsızlıkların başında gelir. Oldukça yaygın ve ciddi bir hastalık olan depresyon tedavi edilebilir bir hastalıktır. Fakat kişilerin hissetme, düşünme ve davranış biçimlerini büyük ölçüde etkilemektedir. Depresyon, sürekli olarak üzüntü halidir.

Kişiler bu durumdayken hayattan keyif almazlar ve zevk veren şeyler bile onlar için oldukça sıradan bir hale gelir. Depresyon yaşayan kişiler gündelik hayatlarında ki aktifliklerini ve etkilerini kaybederler. Sıradan işlerini bile yapamayacak hale gelirler. Psikolojik bir rahatsızlık olan depresyon kişileri fiziksel olarak da olumsuz etkilemektedir. Buna bağlı olarak da depresyonun belirtileri davranışlarda ortaya çıkabildiği gibi fiziksel rahatsızlıklarla da belirlenebilmektedir.

Depresyon Terapisi

Hemen hemen pek çok psikolojik rahatsızlıkta olduğu gibi depresyonunda tedavisi hastanın durumuna bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Tedavi, depresyonun boyutu, kişinin durumu ve tedaviyi kabul edip etmeme durumuna göre başlamaktadır. Depresyon tedavisi için iki ana tedavi yöntemi bulunmaktadır. İlki terapi yöntemidir. Fakat terapi yöntemi de kendi içinde farklı yöntemlere ayrılmaktadır.

Kişinin depresyon nedenine bağlı olarak farklı terapi yöntemleri ve seanslar uygulanmaktadır. Diğer bir tedavi yöntemi ise ilaçlardır. Terapinin yetersiz kaldığı vakalarda antidepresan ilaçları devreye girmektedir. Depresyon ciddi bir psikolojik rahatsızlık olduğundan dolayı genel olarak hastanın uzman kişiler tarafından tedavi edilmesi gerekmektedir. İzmir’de hizmet veren ve alanında oldukça iyi olan psikolog  Doğan Tura, depresyon tedavisinde etkili olan isimlerden birisidir.

Depresyon Belirtileri?

Depresyonun pek çok farklı nedeni bulunmaktadır. Fakat nedeni her ne olursa olsun belirtileri hemen hemen herkeste aynı olmaktadır. Depresyon, olumsuz pek çok duygu ve durumun aşırılığıdır. Buna bağlı olarak da üzüntü ile oldukça farklıdır. Bu durumu yenemeyerek hem gündelik hayatlarının hem de sosyal ilişkilerinin olumsuz bir şekilde ilerlemesine neden olan depresyonun kişilerde belirtileri şu şekilde olmaktadır;

• Sürekli olarak üzgün hissetme hali
  • Günlük aktivitelere ilgi, zevk kaybı ve isteksizlik
  • Aşırı yeme ya da iştahsızlık gibi iştah değişiklikleri
  • Uykuya dalmada zorluk ya da aşırı uyku hali gibi uyku bozukluğu durumu
  • Sürekli yorgun hissetme
  • Konuşmada ve hareketlerde yavaşlık
  • Değersiz hissetme ve kendini suçlama
  • Konsantrasyon kaybı ve karar verme zorluğu
  • İntihar eğilimi

Depresyon Terapisine İhtiyaç Duyulmasına Neden Olan Etkenler

Kişiler hayatlarında pek çok olumsuz durum ile karşı karşıya kalabilmektedir. Fakat bu olumsuz durumların atlatılamaması kişilerin depresyona girmesine neden olmaktadır. Buna bağlı olarak da kişilerin depresyona girmesine neden olan pek çok neden vardır. Genel olarak depresyonu tetikleyen nedenler şu şekilde belirtilmektedir;

• Erken ebeveyn kaybı ve yas sürecini atlamama
  • Madde ve aşırı alkol kullanımı
  • Anksiyete bozuklukları
  • Kadın olmak