Obsesif kompulsif bozukluk, günümüzde yaygın bir şekilde görülen psikolojik rahatsızlıklardan bir tanesidir. OKB olarak da bilinen bu rahatsızlık kişilerin sürekli aynı şeyi düşünmesi, gün içerisinde kendinden emin olabilmek adına aynı davranışları tekrar tekrar sergilemesi, günlük yaşamın bir parçası olan el sıkışmak, sarılmak, öpüşmek gibi davranışlardan kaçınması gibi etkilere sahiptir.

Obsesif kompulsif bozukluk yaygın bir rahatsızlık olduğu için pek çok insan tarafından fazla önemsenmemekte ve tedavi reddedilmektedir. Ancak bu sorunu yaşayan kişiler, ilerleyen dönemlerde daha büyük sorunlar ile karşı karşıya kalabilmekte ve günlük yaşamlarını yürütmekte bile problemler yaşayabilmektedir. Bu nedenle OKB olduğundan şüphelenen ve bu rahatsızlığın belirtilerini taşıyan kişilerin ergen, yetişkin ve aile terapileri konusunda uzman Psikolog Doğan Tura ile iletişime geçmesi tavsiye edilmektedir.

Obsesif Kompulsif Bozukluk Belirtileri

Obsesif kompulsif bozukluk olduğundan şüphelenen kişiler, bu rahatsızlığın belirtileri hakkında araştırma yapmakta ve bilgi sahibi olmak istemektedir. Ancak OKB hastalığının belirtilerinin kişiden kişiye bağlı olarak değişkenlik gösterebileceği unutulmaması gereken hususlar arasında yerini almaktadır. Ancak genel obsesif kompulsif bozukluğu belirtileri şu şekildedir:

• Kişinin belli başlı eylemleri takıntı haline getirmesi
  • Kişilerin düzensizliğe tahammül edememesi
  • Kapı kitleme, ocak kapatma, fiş çekme gibi günlük eylemleri yaptıktan sonra kişinin kendisinden emin olmaması ve birkaç kez kontrol etmesi
  • Diğer insanlar ile el sıkışmamak istemesi ve zorunlu kalması haline ellerini yıkaması
  • İnsanın temizlik yapmaya bağımlı hale gelmesi, temizlenen yerlerin tekrar tekrar üzerinden geçilmesi
  • Bir ifadenin ya da duanın kişi tarafından günde çok sık şekilde tekrar edilmesi
  • Evdeki eşyaları saymak gibi kişinin kendi kendine bazı rutinler geliştirmesi

Bu ve bu gibi belirtileri gösteren kişiler, bu takıntılarını yenmek ve günlük hayatlarına kolay bir şekilde devam edebilmek için mutlaka profesyonel yardım almalıdır.

Obsesif Kompulsif Bozukluk Neden Olur?

OKB, farklı nedenlerle kendini gösterebilen psikolojik bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlığın ortaya çıkmasında pek çok farklı etken rol oynayabilmektedir. Kişilerin küçükken yaşadığı kötü olay ve travmalar, kaygı, özgüvensizlik gibi nedenler OKB’ye neden olabilmektedir. Örnek vermek gerekirse; insanın sevdiği bir kişi eğer mikrop sebebiyle hasta olduysa, kişi korkmaya ve paniklemeye başlar ve temizliği bir takıntı haline getirebilir.

Bu hastalığın gelişmesinde çevresel faktörlerin varlığı göz ardı edilemez. İnsanların çevresinde takıntılı kişilerin olması da bu hastalığın görülmesine sebebiyet verebilmektedir. Ancak bu psikolojik rahatsızlığın sebebi ne olursa olsun tedavinin var olduğu unutulmamalıdır. Tedavi sayesinde kişiler bu takıntılarını minimum düzeye indirebilmekte ve sosyal hayatlarını yoluna koyabilmektedir.

Obsesif Kompulsif Bozukluk Tedavisi

Obsesif kompulsif bozukluk tedavisi, bu rahatsızlığa sahip olan ya da sahip olduğundan şüphelenen kişiler tarafından araştırılan konu başlıklarından bir tanesidir. Bu noktada tedavinin mümkün olduğu ve düzenli terapiler ile takıntı sorunlarının çözülebileceği bilinmelidir.

Obsesif kompulsif bozukluk hastalığı için en çok tercih edilen yöntem psikoterapidir. Psikoterapi konuşma üzerine kurulu bir tedavidir. Hasta ve doktor arasında yapılan konuşma seansları ile OKB’ye sebep olan faktörler tespit edilerek gerçekleştirilmektedir. Ancak eğer OKB çok ileri seviyedeyse ilaç tedavisi gibi farklı tedavi yöntemleri de uygulanabilmektedir.

OKB tedavisini aksatmayan hastalar, zaman içerisinde yapmakta oldukları garip davranışlardan vazgeçebilmekte ve günlük hayatlarını obsesyon olmadan sürdürebilmektedir.

İzmir OKB tedavisi fiyatları da bu bağlamda en çok araştırılan konulardan biridir. Tedavi ücretlerinin belirlenmesinde hastanın durumu ve doktorun hastaya uygulayacağı tedavinin ne olacağı etkilidir. Bu nedenle fiyat bilgisi almak isteyen hastaların öncelikle muayene olması gerekecektir.  Muayene olmak için İzmir psikolog ile iletişime geçebilirsiniz.