İnsanlar pek çok farklı duygu durumuna sahiptirler. Ömürleri boyunca da farklı duygusal süreçlerden geçerler. Bu süreçlerde kişiler psikolojik olarak inişli çıkışlı zamanlar yaşarlar. Üzülme, sevinme, korku ve heyecan hayatın merkezinde olan duygulardır. Fakat aşırı duygu durumu kişileri psikolojik olarak olumsuz etkileyip hastalığa sürüklemektedir.

Özellikle de korku ve üzülme duygularının yoğun olarak yaşanması kişileri psikolojik açıdan yormaktadır. Kişiler karşılaştıkları herhangi bir durum karşısında bu duyguları yenemedikleri zaman psikolojik tedavi görme ihtiyacı duymaktadırlar. Panik atak da günümüzde hemen hemen pek çok kişide rastlanan anksiyete bozukluklarından birisidir. Çoğu insan bu durumdan mustarip olmaktadır. Fakat terapilerle panik atağı yenmek mümkündür.

Panik Atak Nedir?

Panik atak kişileri gündelik yaşamlarında olumsuz bir şekilde etkileyen bir anksiyete bozukluğudur. Bu süreçte kişiler sürekli olarak korku ve panik halindedirler. Korku ve endişe hissi olumsuz bir durum ile karşı karşıya kalındığı zaman gösterilen oldukça doğal bir reaksiyondur. Fakat bu durumu yenememe ve süreklilik hali psikolojik bir rahatsızlıktır.

Panik atak halinin zamanı ön görülemediği ve kontrol edilemediği için kişileri hem sosyal ilişkilerinde hem de gündelik yaşamlarında olumsuz etkilemektedir. Buna bağlı olarak da panik atak problemi yaşayan kişiler uzman psikolog Doğan Tura’dan terapi alabilmektedir. İzmir’de hizmet veren psikolog kişilerin ihtiyacına bağlı olarak seanslar ile pek çok farklı anksiyete bozukluğundan olduğu gibi panik atak içinde tedavi uygulamaktadır.

Panik Atak Terapisi

Panik atak, uzman kişiler tarafından tedavi edilmesi gereken psikolojik bir rahatsızlıktır. Buna bağlı olarak da tedaviye başlamadan önce nedeni anlamak için muayene gereklidir. Panik atak sırasında en sık görülen semptom olan kalp çarpıntısının asıl nedeninin panik atak mı yoksa başka bir kalp rahatsızlığı mı olup olmadığını anlamak için EKG çekilir. Eğer kişi de panik atak varsa ilaçlar ya da terapiler ile tedaviye başlanabilir. Hastanın durumuna bağlı olarak ilk önce bilişsel davranışçı terapi yöntemi uygulanır. Doktor gerek gördüğü durumda anksiyete ilacı verebilmektedir.

Panik Atak Nedenleri

Anksiyete bozukluklarından birisi olan panik atak pek çok kişide görülmektedir. Fakat panik atak için kesin bir neden yoktur. Bu nedenler kişiden kişiye göre değişkenlik göstermektedir. Genel olarak kişilerin aşırı stresli dönemlerinde patlak veren panik atağa yas ve travmatik olaylar neden olmaktadır. Diğer bir yandan, fiziksel bir etken olan beyindeki nörotransmitter dengesizliği gibi faktörler de panik atağı tetikleyebilmektedir. Panik atak tedavi ile yenilebilir bir rahatsızlıktır. Bu nedenle panik atağı olan kişilerin muayene olarak tedaviyi reddetmeden terapi ya da ilaç yöntemini kullanmaları gerekmektedir.

Panik Atak Terapisine İhtiyaç Duyulmasına Neden Olan Etkenler

Son yıllarda gerek yaşam şartları gerekse kişilerin özel hayatlarında yaşamış oldukları farkı durumlardan kaynaklı olarak pek çok kişi de panik atak görülmektedir. Buna bağlı olarak da kişilerin panik atak nedenleri birbirinden fraklı olmaktadır. Fakat genel olarak panik atak belli başlı belirtiler ile ortaya çıkmaktadır. Bu belirtiler kişiler hem davranışsal hem de fiziksel olarak ortaya çıkabilmektedir. Panik atağı olan bir kişide belirtiler şu şekilde gözlemlenmektedir;

• Ani ve sürekli tuvalet ihtiyacı
  • Ateş basması ve baş dönmesi
  • Baygın hissetme ve boğulma hissi
  • Dehşet hissi ya da ölüm korkusu