Sigara bağımlılığı hem fiziksel hem de psikolojik olarak kişilere birçok zararı bulunan bir bağımlılıktır. Sigaranın içerisinde bulunan nikotinden kaynaklı olarak sigaraya olan bağımlılık giderek artar. Son dönemlerde sigaraya olan bağımlılık her geçen gün artış gösteriyor.

Yaşlı, genç, yetişkin ve ergen birey fark etmeksizin hemen hemen birçok insanda bağımlılık yapan sigara uzun vadede pek çok sağlık sorunlarının da ortaya çıkmasına neden olabilir. Yapılan araştırmalarda ortaya çıkan verilere göre her gün sigara içen bir kişi kendisini sigara bağımlısı olarak görmese de sigara bağımlısı olarak kabul edilir.

Sigara bağımlığının bu denli artmasının en büyük nedenlerinden bir tanesi sigaranın kolay ulaşılabilir olmasıdır. Toplum tarafından da oluşan algıya göre diğer bağımlılık yapan maddelere göre sigara daha az zararlı ve masum olarak kabul edilir. Madde kullanımına göre daha az zararlı olarak kabul edilen sigara, sahip olduğu nikotin seviyesinden dolayı ciddi oranda bağımlılık yapma etkisine sahiptir.

Sigara bağımlısı olan kişiler, her ne kadar sigarayı bırakmak isteseler de bu durum çoğunlukla başarısızlık ile sonuçlanır. Sigaranın akciğerlere vermiş olduğu zarar bir yana beyin fonksiyonlarına da ciddi oranda zararı bulunur. Beyinde kalıcı hasarlar oluşmasına neden olan sigara mutlaka bir uzman psikolog ile çözülmesi gerekir. Psikolog Doğan Tura, sigara bağımlılığı hususunda pek çok  yöntem geliştirerek kişilere sunar. Sizler de sigara bağımlılığından kurtulmak isterseniz sigara bağımlılığı tedavisi yöntemlerinden yararlanabilirsiniz.

Sigara Bağımlılığı Belirtileri Nelerdir?

Sigara bağımlılığı belirtileri kişiden kişiye göre farklılık gösteren bir durumdur. Bir kişinin sigara bağımlısı olarak sayılabilmesi için belli başlı kriterlerin en az ikisini göstermiş olması gerekir. Pasif içicilik durumlarında sigara bağımlılığından söz edilemez. Sigara bağımlılığının belirtileri şu şekildedir;

• Sigaraya karşı yoğun bir istek ve arzu duyulması ve bu dürtülere karşı konulamaması.
  • Sigaraya ulaşmak ve tüketmek için ekstra çaba sarf edilmesi
  • Stresli anlarda sigara içerek rahatlamak ve sigara kullanımlarının zararları bilinse dahi bırakma eğilimi göstermemek.
  • Sigara bırakma deneyimleri yaşansa dahi başarısız sonuçlar almak ve tamamen sigara kullanımını sonlandıramamak.
  • Sigarada bulunan nikotin miktarının kişiyi tatmin etmediği durumlarda daha fazla sigara tüketme isteği ve her geçen gün sigara tüketmenin çoğalması.
  • Sigara kullanılmadığı durumlarda sürekli olarak kişinin sinirli ve agresif tavır içerisinde olması sigara bağımlılığı olduğunu gösteren belirtilerdir.

Sigara bağımlılığının bırakılabilmesi çoğu zaman tek başına mümkün değildir. İzmir sigara bağımlılığı tedavisi ile sigara kullanımlarınızı azaltarak kısa süre içerisinde bırakabilirsiniz. Uygulanan tedavi yöntemlerine uyulduğu takdirde daha sağlıklı bir yaşama merhaba diyebilirsiniz. Alanında uzman psikologlar, sigara kullanımının temel sebebini öğrenerek kişiye çeşitli tedavi yöntemleri uygularlar. Bu tedavilerin süresi hastaya göre değişkenlik gösterebilir.

Sigara Bağımlılığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

İzmir sigara bağımlılığı tedavisi, kişinin talebi ve isteği doğrultusunda uygulanan ve olumlu sonuçlar veren çeşitli tedavi yöntemleri sunar. Tedavi süreci başladığı andan itibaren sigara bağımlısı olan kişi sigara ile ilişkisini tamamen kesmelidir. Aksi takdirde uygulanan tedavilerden olumlu sonuç almak mümkün değildir. Uzmanlar sigarayı bırakmak isteyen kişiye bir tedavi planı sunarlar. Daha önce ne kadar süreliğine sigarayı bıraktığı ve sonrasında ne zaman başladığı hakkında çeşitli sorular sorulur. Sigarayı bırakmak isteyen birey bu dönemde psikolojik ve fizyolojik olarak hazır hale getirilir. 24 saat boyunca sigara içilmediği durumlarda sigara içme isteği azalır ve birkaç hafta içerisinde de tamamen kaybedilir. Bu dönemde sigarayı hatırlatacak nesneler tamamen ortadan kaldırılır. Çay ve kahve ile sigara içme alışkanlığı mevcut ise yeni alışkanlıklar elde edilmeye çalışılır. Sizler de sigarayı bırakmak isterseniz İzmir psikolog aracılığıyla sigara bağımlılığı tedavisi hakkında bilgi alarak tedaviye başlayabilirsiniz.