Sosyal fobi, günümüzde en sık rastlanan fobiler arasında yerini almaktadır. Bu fobi, insanların diğer insanlar ile iletişime geçmesini engelleyen ya da iletişim sırasında kendini ifade etmesini zorlaştıran bir durumdur. Sosyal anksiyete olarak da bilinen sosyal fobi, kişilerin sosyal hayatını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu noktada sosyal fobinin psikolojik bir sorun olduğu ve tedavi edilebileceği göz ardı edilmemelidir.

Sosyal fobi için psikolojik destek almak isteyen kişiler Psikolog Doğan Tura ile iletişime geçebilmektedir. Doğan Tura hem yetişkin hem ergen hem de çift terapi destekleri sağlayarak yaşanmakta olan psikolojik sorunların günlük hayata olan etkilerinin en aza indirilmesine yardımcı olmaktadır.

Sosyal Fobi Neden Olur?

Sosyal fobi, pek çok farklı sebebe bağlı olarak gelişebilecek bir durumdur. Sosyal fobi nedenleri incelendiği zaman bu psikolojik bozukluğun genellikle kişinin sosyal çevresinde kabul görmeyeceğinden endişelenmesi gibi sebeplere bağlı olarak meydana geldiği görülmektedir.

Sosyal fobi sahibi insanlar, genellikle çok az arkadaşa ve sosyal çevreye sahip olur ve bu çevreyi büyütmekten oldukça korkmaktadır. Zira yeni tanışılacak insanların kendilerini beğenmemesi, kendilerine uygun bulmaması ya da eleştirilmesi bu fobiye sahip olan kişilerin en büyük korkuları arasında yer almaktadır.

Bu fobinin gelişmesinde birçok faktör rol oynayabilmektedir. Özellikle erken yaştaki travmalar, kişinin ailesiyle sorunlar yaşaması, daha önce bir ya da daha fazla kişi tarafından reddedilmesi, kişinin kendini diğer insanlardan daha yetersiz görmesi bahsi geçen bu faktörlerden yalnızca birkaçıdır.

Sosyal Fobi Belirtileri

Sosyal fobi belirtileri üzerine araştırma yapan kişiler, sosyal anksiyetenin kolayca anlaşılabilecek belirtilere sahip olduğunu bilmelidir. Bu fobiye sahip olan kişilerde görülen davranışlar şu şekildedir:

• Bu fobiye sahip olan insanlar dışarı çıkmaktan çekinir.
  • Yeni insanlarla tanışmak onlar için büyük bir meseledir.
  • Yeni ortamlara girmek yerine her zaman gidilen yerler tercih edilir.
  • Sokakta tek başına yürümek, bir kafeye yalnız gitmek bu kişilerin korktuğu eylemler arasındadır.
  • Sosyal fobisi olanlar kendilerini güzel veya yakışıklı hissetmemekte, diğer insanların yanında sönük kalacağına inanmaktadır.
  • Resmi ortamlara girmek, insanlarla direkt göz teması kurmak neredeyse imkansızdır.

Bu ve bu gibi sebeplerden ötürü sosyal fobisi olan bireyler, bu fobileri nüksettiği zaman terlemeye başlar, konuşma zorlukları yaşanır, yüzde kızarıklık görülebilir, karın ağrısı, bulanık görme, kusma isteği, idrara sıkışma gibi hasta olma belirtileri fobi atağı geçene kadar yaşanabilir.

Sosyal Fobi Nasıl Tedavi Edilir?

İzmir sosyal fobi tedavisi konusu üzerine araştırma yapan bireyler, sosyal ortamlarda bulunulduğu zaman ortaya çıkan bu anksiyete türünün psikoterapi ile kolayca çözümlenebileceğini bilmelidir. Eğer bu fobi çok ileri düzeyde değilse herhangi bir ilaç kullanımına gerek duyulmamaktadır.

Yapılan psikoterapi seanslarında doktor ve hasta birbiri ile iletişim kurarak bu soruna neden olan faktörü incelemekte ve bu fobinin yenilmesi için yapılması gerekenler hakkında seanslara devam edilmektedir. Kişi sosyalleşme konusunda iyileşme gösterdikçe psikolog kişilere tek başına dışarı çıkma ya da yeni insanlarla tanışma gibi görevler verebilir ve bu görevler sayesinde kişinin gelişimi takip edilebilmektedir.

Ancak daha önce de belirtildiği üzere ağır sosyal fobisi olan hastalarda ilaç ve benzeri farklı tedaviler uygulanabilmektedir. Eğer sosyal fobi belirtileri taşıyorsanız, mutlaka psikolojik destek almanız ve hayatınıza engel olmaması açısından tedaviye erken başlamanız tavsiye edilmektedir. Psikolog Doğan Tura ile iletişime geçerek randevu oluşturabilir ve İzmir sosyal fobi tedavi ücretleri de dahil olmak üzere merak ettiğiniz tüm konularda bilgi sahibi olabilirsiniz.