Yeme davranışlarının aşırı şekilde kontrol edilmeye başlanması, bir süre sonra kişinin bastıramayacağı düzeye gelir, kişi yeme alışkanlıklarında ya aşırıya kaçar alması gereken besinden çok daha fazlasını alır ya da alması gereken miktara ulaşamayarak az yemek yer. Her ikisi de çok ciddi problemler olup kişiyi hem fiziksel olarak hem de zihinsel olarak çok yıpratır. Bu nedenle yeme bozukluğu yaşayan kişilerin bir an önce bir uzmandan destek alarak tedavi olması gerekmektedir.

Yeme Bozukluğu Nedenleri

Yeme bozukluğunu, diyet yapma ile karıştırmamak gerekir. Çünkü diyet yaparken kişi sağlıklı bir şekilde beslenmeye devam eder. Yeme bozukluğunda ise kişi psikolojik olarak kendini çok az yemeye ya da çok fazla yemeye şartlandırmıştır ve bu durum oldukça sağlıksız bir şekilde ilerler. Yeme bozukluğu nedenleri şu şekilde sıralanabilir:

• Yeme bozukluklarının en büyük nedeni özgüven eksikliğidir. Kişi kendi vücudunu hiçbir zaman beğenmez ve sürekli kilosu ile ilgili takıntıları vardır. Bu takıntılardan kurtulmanın da genelde yemek yemeyi bırakarak olacağına inanmaktadır. -Yeme bozukluğunun bir diğer nedeni depresyondur. Kişi duygularını ve hayatını kontrol etmek için yeme alışkanlıklarını bozar ve bu durum psikolojik bir rahatsızlığa dönüşür.
  • Yeme bozukluklarının kadınlarda görülme sıklığı erkeklere göre daha fazladır. Bu durum, kadınlık psikolojisinin de yeme bozukluğunun oluşmasında etkili olduğunu göstermektedir.
  • Yeme bozuklukları, genellikle ergenlik dönemi ile birlikte ortaya çıkmaktadır. Kişinin ergenlik döneminde yaşadığı değişiklikler ve kimi zaman bu değişikliklere uyum sağlayamaması da yeme bozukluklarının oluşma nedenlerindendir.

Yeme Bozukluğu Belirtileri

Hayatımızın farklı dönemlerinde duygu durumumuza bağlı olarak bile tükettiğimiz besin miktarı değişebilmektedir. Bir bireye yeme bozukluğunun olduğunu söyleyebilmek için iyi bir şekilde gözlemlenmesi gerekir. Yeme bozukluğu belirtileri kişiden kişiye değişse de en sık görülen belirtiler; kısa sürede meydana gelen aşırı kilo değişimleri(kilo verme ve almanın her ikisini de kapsamaktadır), sürekli olarak alınan besinlerin kalorilerinin hesaplanması, yemek yerken gerilmek, özellikle kalabalık alanlarda yemek yerken çekinmek, bulunulan ortamda sürekli kilo ile ilgili sohbet konuları açmak, yeme bozukluğuna bağlı olarak ciltte, ağız kenarlarında ve dişlerde oluşan kusurlar, kilo alma kaygısına bağlı olarak sürekli fiziksel aktivite ile alınan kalorilerin yakılması, bazı hastalarda kilo verme amacı ile sürekli olarak kusmaya çalışma ve buna bağlı gelişen fiziksel kusurlardır.

Yeme Bozukluğu Tedavisi

Yeme bozukluğu tedavisi, tanıdan çok daha kolay olmaktadır. Çünkü yeme bozukluğu problemi yaşayan kişi, psikolojik nedenlerden dolayı az yemek yemekte ve bu durumun farkına varamamaktadır. Bu probleme sahip kişilerin fark edilmesi genelde yakın çevreleri aracılığı ile gerçekleşmektedir. Durumun fark edilmesinden sonra derhal uzman bir psikoloğa danışarak destek alınması gerekmektedir.

İzmir ili içerisinde hastalarına hizmet veren Psikolog Doğan Tura, almış olduğu eğitimler ve iş hayatındaki tecrübeler ile hastalarına her daim destek olmaktadır. İzmir yeme bozukluğu tedavisi ve daha pek çok psikolojik sorun için destek alabileceğiniz bu psikolog, hastaları ile birebir iletişim kurarak önce problemin temel nedenine odaklanmakta ve bunu anladıktan sonra ona göre bir tedavi planı oluşturmaktadır.

Yeme bozukluğu tedavisinde de problemin altında yatan nedene göre farklı tedavi yolları bulunmaktadır. Bunlar arasında en sık kullanılanları ilaç tedavisi ve psikoterapidir. İyi bir tedavinin, kararlılıkla olacağının bilincinde olan Psikolog Tura, tedavi süresince kişiye destek olmakta ve yakın çevresini de bu konuda bilinçlendirmektedir. Siz de yeme bozukluğu problemleriniz için uzman bir bireyden destek almak istiyorsanız randevu alarak kliniğe gelip bir an önce tedaviye başlayabilirsiniz.