Depresyon, günümüzde en sık rastlanan psikolojik rahatsızlıklar arasında yerini almaktadır. Kişilerin mutsuz, huzursuz, öfkeli ve ilgisiz hissetmesine sebep olan depresyon tedavi edilebilen hastalıklardan bir tanesidir.

Depresyon tedavisi, hastanın durumuna ve depresyonun türüne bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Zira depresyonun türü bulunmakta ve her birinin nüksetme sebebi farklı olmaktadır. Bu nedenle depresyon belirtileri taşıyan kişilerin profesyonel destek alması, iyi bir tedavi sürecinin başlatılabilmesi için oldukça önemlidir.

Depresyon rahatsızlığı olan ya da bu rahatsızlığa sahip olduğunu düşünen kişiler, alanında uzman Psikolog Doğan Tura aracılığıyla destek alarak günlük hayatlarında depresyona bağlı olarak yaşadıkları sorunların üstesinden gelebilmektedir.

Depresyonun Belirtileri Nelerdir?

Depresyonda olduğunu düşünen kişiler, ilk olarak depresyon belirtileri konusu üzerine araştırma yapmaktadır. Bu noktada bilinmesi gerekir ki depresyonun birden fazla türü bulunmakta ve belirtilerin ne olduğu depresyonun türüne bağlı olarak değişebilmektedir. Genel depresyon belirtileri şu şekildedir:

• Ruhsal yorgunluk ve bunalım hali
  • Uyku problemleri
  • Ani sinirlenme
  • Diyet ile ilgili olmayan kilo kaybı ya da artışı
  • Kişinin çevresine artık ilgi duymaması
  • Sürekli duygu değişimleri
  • Karamsarlık
  • Mutlu olmakta zorluk çekme veya mutluluğun kısa sürmesi
  • Kişinin kendini sürekli suçlu hissetmesi
  • Yaşama isteğinin azalması

Bu ve bu gibi depresif belirtilerden birkaçına sahip olan kişiler, kendilerine doğru teşhisin konabilmesi ve bu doğrultuda tedavi desteğini alabilmesi için mutlaka psikologlara başvurmalıdır. Aksi halde kişiler günlük hayatlarına devam edemez hale gelebilir ve daha şiddetli psikolojik sorunlar ile karşı karşıya kalabilir.

Depresyon Tanısı Nasıl Konur?

Depresyon tanısının konabilmesi için genellikle hastaların öyküsü dinlenmektedir. Doktor, hastanın günlük yaşamı hakkında sorular sorarak hastayı tanımakta ve depresif duygular sergileyip sergilemediği ölçebilmektedir. Genellikle bu tür fiziksel muayeneler, hastalık teşhisinin konmasında yeterli gelmektedir.

Depresyon tanısı için fiziksel muayeneye ek olarak hormon ve kan testleri de yapılabilmektedir. Hastanın depresyon belirtileri göstermesini tetikleyen faktörlerin farklı bir sağlık sorunundan kaynaklanıp kaynaklanmadığı bu sayede belirlenebilmektedir. Kişilerin sahip olduğu depresyon türü de belirlendikten sonra tedavi sürecine başlanabilmektedir.

Depresyon Tedavisi

İzmir depresyon tedavisi hakkında bilgi almak isteyen kişiler, daha önce de belirtildiği üzere tedavinin hastanın durumuna bağlı olarak belirlendiği ve bu nedenle tek tip bir tedavinin bulunmadığını bilmelidir. Psikolog doktorlar, kişinin sahip olduğu depresyon türünü öğrendikten sonra depresyonun şiddetine göre yapılacak tedaviye karar vermektedir. Depresyon için en yaygın tedavi yöntemi psikoterapidir. Psikoterapi, psikolog ile hasta arasında gerçekleştirilen konuşma seansları olarak da değerlendirilebilmektedir. Ayrıca doktorlar hastanın günlük hayatlarında yaşadıkları kaygı, stres ve üzüntüyü en aza indirebilmek için hafif egzersiz, sağlıklı beslenme, sosyalleşme, müzik ve resimle ilgilenme gibi önerilerde bulunabilmektedir.

Depresyon ile başa çıkmakta zorlanan hastalarda ise tüm bunlara ek olarak ilaç tedavisine başlanabilmektedir. Antidepresan özellik gösteren ilaçlar, yalnızca doktorun önermesi ile kullanılabilmekte ve belirtilen dozun üzerinde kullanılmamalıdır.

Depresyon Tedavisi Ücretleri

Depresyon tedavisi almak isteyen kişilerin en çok merak ettiği konulardan bir tanesi de depresyon tedavi ücretleridir. İzmir depresyon tedavisi ücretleri, hastaya uygulanacak tedaviye bağlı olarak değişkenlik gösterebilmektedir. Zira daha önce de söz edildiği üzere birden fazla depresyon türü bulunmakta ve bu türlerin her biri için uygulanan tedaviler birbirinden farklılaşmaktadır. Doktorun önereceği tedavi ve alternatif terapiler fiyatın belirlenmesinde büyük bir rol oynamaktadır.

Eğer siz de Psikolog Doğan Tura aracılığıyla hizmet almak istiyorsanız, iletişim numaralarımızı kullanarak bizlere ulaşabilir, merak ettiğiniz konularda bilgi alabilir, teşhisin konup uygun tedavinin başlatılabilmesi için randevu kaydı oluşturabilirsiniz.