Kadınlarda erkeklere nazaran daha sık ve daha ağır olarak görülen depresyon, göstermiş olduğu etkiler ile kişinin yaşam kalitesini olumsuz yönde etkileyen ruhsal bir bozukluktur. Depresyon sorunu ile karşı karşıya kalan kişilerde;

• İştahsızlık
  • Uykusuzluk
  • Enerji düşüklüğü
  • İlgide azalma
  • Yoğunlaşma kayıpları
  • Suçluluk duygusu
  • İntihar düşünceleri
  • Cinsel isteksizlik gibi belirtiler ortaya çıkmaktadır.

Bu belirtilerin yanında kişinin sosyal yaşamını olumsuz yönde etkileyen ve mesleki başarının düşmesine neden olan pek çok sorun ortaya çıkabilmektedir. İzmir depresyon tedavisi merkezi tarafından modern tıbbın bilimsel yöntemleri kullanılarak uygulanan psikoterapiler depresyonun ortadan kaldırılmasında etkili olmaktadır. Kaybedilen ruhsal dengenin yeniden kazanılmasında son derece etkili olan psikoterapiye ek olarak kimi zaman medikal tedavide uygulanmaktadır.

Depresyon tedavisinin bu alanda uzman bir hekim tarafından yürütülmesi tedavinin kısa sürede etkin sonuçlar ortaya koyması açısından son derece önemlidir. Depresyon tedavisi için kullanılan ilaçları olumlu etkiler ortaya çıkarması kişiden kişiye değişkenlik gösterebilir. Kişinin tedavi olma noktasındaki olumlu yöndeki çabası tedavinin daha hızlı sonuç vermesini sağlamaktadır.

Uygun psikoterapi yöntemleri ile tedavinin yürütülmesi ve medikal tedaviden yardım alınması 2-4 haftalık zaman dilimlerinde olumlu sonuçların alınmasını sağlamaktadır. Kişinin kendisinde depresyon belirtilerini hissetmesi veya bir yakını için depresyon konusunda yardım almak istemeye karar vermesi ile bu alanda profesyonel bir kişiden yardım alması ruhsal dengenin en kısa sürede yeniden kazanılmasını sağlayacaktır.

Depresyon tedavisi için profesyonel yardım kararı alan kişilerin vakit kaybetmeden terapilere ve gerekli görülmesi halinde medikal tedaviye başlaması ortaya çıkmış olan ruhsal sorunların derinleşmeden tedavi edilmesinde son derece önemlidir.

Depresyon Tedavisinde Psikoterapi

Depresyon tedavisinde uygulanan psikoterapinin asıl amacı; bireyi depresif ruh durumuna iten irrasyonel düşünce biçimlerinin uygun biçimde ortadan kaldırılmasıdır. Psikoterapiler sırasında bireyin çocukluk hayatında yaşamış olduğu travmaların ileri yaşlarda ortaya çıkan olumsuz sonuçlarının ortadan kaldırılması sağlanmaktadır.

Depresyon tedavisinde psikoterapi bu alanda uzman hekimler tarafından çeşitli aşamalara ayrılarak gerçekleştirilmektedir. Kişisel tedavi yöntemleri ele alınarak gerçekleştirilen psikoterapiler;

• Kişiler arası terapi
  • EMDR terapisi
  • Psikodinamik terapi
  • Aile terapisi
  • Farkındalık temelli terapiler olarak çeşitli yaklaşımlar ele alınarak gerçekleştirilmektedir.

Tüm bu terapi yöntemleri konusunda profesyonel danışmanlık hizmeti sunan Psikolog Doğan Tura depresyon tedavisi alanında uyguladığı yaklaşımlar sayesinde danışanlarının ruhsal açıdan dengeli ve huzurlu olmalarına destek olmaktadır.

Depresyon Tedavisinde Psikolojik Desteğin Önemi

Psikoterapi ile ruhsal dengenin yeniden kazanılması sırasında uygulanan psikolojik tedavi depresyon şikâyetleri gösteren bireyin ergen veya yetişkin olması durumuna göre değişkenlik göstermektedir. Psikolog Doğan Tura depresyon tedavisi alanında; ergenlerde ve yetişkinlerde başarılı yaklaşımlar ile son derece verimli sonuçlar elde etmektedir.

Depresyonun yaşamı olumsuz yönde etkilememesi için gerçekleştirilen destek yaklaşımlar bireyin farkındalığının arttırılması yönünde çalışmalar gerçekleştirilmesini ve bireyi depresyona iten olay veya durumların ruhsal durum üzerindeki etkisinin azaltılmasını sağlamaktadır.

Majör depresif bozukluk olarak da adlandırılan depresyon bireyin nasıl düşündüğünü, nasıl hissettiğini ve nasıl davrandığını son derece olumsuz yönde etkileyen yaygın bir ruhsal sıkıntıdır. Ruhsal rahatsızlıklar arasında son derece önemli bir yerde bulunan depresyonun en kısa sürede tedavi edilmesi gerekir. Tedavi sürecinin ertelenmesi veya tedaviye hiç başlamamak daha ciddi psikolojik sıkıntıların ortaya çıkmasını tetiklemektedir.

Kişiden kişiye farklı fiziksel ve duygusal bozukluklar ile ortaya çıkan depresif ruh halinin, sağlıklı bir ruh hali ile yer değiştirmesi için çoğunlukla profesyonel desteğe ihtiyaç duyulmaktadır. Bu aşamada özenle seçilmesi gereken psikoloğun alanında uzman olması kişinin bir an önce sağlığına kavuşması açısından büyük önem taşımaktadır.

Psikolog Doğan Tura

İletişim için