Anksiyete bozuklukları arasında yer alan panik atak, kişinin beklemediği anda yoğun biçimde korku ve endişe yaşamasına neden olan ruhsal bir sorundur. Beklenmedik nöbetler esnasında kişiler aniden gelişen korku hissi ile birlikte terleme, çarpıntı, nefes darlığı ve baş dönmesi gibi belirtiler gösterebilir.

İzmir panik atak tedavisi alanında profesyonel hizmet sunan Psikolog Doğan Tura ile rahatsızlığın tedavi edilmesi noktasında danışanlarına ergen ve yetişkin düzeyinde üst düzey hizmet sumaktadır.

Panik atak esnasında yaşanılan semptomların kişiden kişiye değişkenlik göstermesi hastaların tedavi yöntemlerinde farklı yollara başvurulması gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Genellikle panik atağın temelinde herhangi bir tetikleyici bulunmamaktadır. Aniden ortaya çıkan, zamana ve mekâna bağlı olmayan semptomlar kişinin yaşam kalitesini olumsuz yönde etkileyerek bireyin zorlanmasına neden olur.

Yaşamlarını her an panik atak yaşayacakları korkusu ile sürdüren hasta kişiler, yaşadıkları bu endişeler nedeniyle kendilerini sürekli olarak kısıtlarlar. Kimi zaman birkaç dakika sürebilen nöbetlerin kimi zaman ise; birkaç günü hatta hafta sürebilmektedir. Kişinin panik atak yaşama konusunda göstermiş olduğu tedirginlik sosyal izolasyona neden olurken, bu izolasyon bireyin akademik başarısında, sosyal hayatını kontrol etme noktasında ve iş yaşamında sorunlar yaşamasına neden olmaktadır.

Panik Atak Semptomları

Panik atak semptomlarının psikoterapi yöntemleri ve gerekli görülmesi halinde uygun medikal tedavi seçenekleri ile azaltılması hatta çoğu zaman tamamen ortadan kaldırılması mümkündür. Panik atak sorunu ile karşı karşıya olan kişilerin kendilerinde var olan sorunun farkında olmaları ve yaşam kalitelerinin artış göstermesi için uygun tedavi yöntemleri ile tedaviye başlamaları ruhsal dengelerinin yeniden kazanılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Panik atak semptomları;

• Terleme
  • Titreme
  • Kalp atış hızında artış
  • Karıncalanma hissiyatı
  • Baş dönmesi
  • Depresyon eğilimi
  • Uykusuzluk
  • Endişe gibi durumlar olarak belirtilmektedir.

Panik atak nöbetleri sırasında bireyler vücutlarında ve zihinlerinde farklı semptomlar hissedebilirler. Çoğu zaman ani bir şekilde geliştiği için kişinin bu durum için önlem alması da söz konusu değildir. panik atak yaşayan kişilerde nöbetler sonrasında stres bozukluğu olarak tanımlanan semptomlar ortaya çıkabilir. Hasta bireyler kim zaman hafif bir şekilde seyreden semptomlar ile başa çıkmak zorunda kalırken, kimi zaman ise kişinin yaşamış olduğu panik atak semptomları nedeniyle bir uzmana başvurması gerekebilir.

Panik Atak Tedavisinde Kesin Sonuçlar

Toplumun hemen hemen her kesiminde ortaya çıkabilecek olan panik atak rahatsızlığı, her yaştan bireyde ortaya çıkabilmektedir. Genel kanı olarak 20’li yaşlardan sonra ortaya çıktığı bilinen bu rahatsızlığın yaşam koşulları ile yakından alakası bulunmaktadır. Panik atak tedavisinde kesin sonuçlar alınması;

• Tedaviye yön veren ve tedaviyi yöneten kişinin bu alanda akademik olarak iyi bir eğitim alması
  • Panik atak tedavisi konusunda deneyim kazanmış olması
  • Gelişmiş teknolojik ve psikolojik teknikleri en iyi şekilde biliyor ve uygulayabiliyor olması
  • Medikal tedavi ihtiyaçlarında uygun tedavi yöntemlerini bilmesi
  • Panik atak rahatsızlığı konusunda kişilerin ihtiyaç duyduğu özveriyi sunabiliyor olması tedavisinin başarısı için son derece önemlidir.

Panik atak rahatsızlığı kimi zaman hastanın iyileşme yönünde göstermiş olduğu üstün çabalar ve psikolog tarafından uygulanan uygun tedaviler ile tamamen ortadan kaldırılabilirken, kimi hastalarda başarı oranı değişen sebepler nedeniyle semptomların azaltılması ve hafifletilmesi yönünde başarı sağlamaktadır.

Genel olarak fiziksel olarak bir tehlike içermeyen ancak; kişinin yaşam kalitesini düşüren öğeler içerdiği için son derece rahatsız edici bir durumdur. Kişini savunma mekanizmalarında ortaya çıkan ve panik atak semptomları nedeniyle ortaya çıkan mücadele kimi zaman panik atak yaşayan kişinin ruhsal ve fiziksel anlamda zorluk çekmesine neden olmaktadır.

Psikolog Doğan Tura

İletişim için