Kleptomani, birçok insanın yaşadığı psikolojik bir rahatsızlıktır. Tanım olarak; gerçekte gerek duyulmayan herhangi bir ürünü çalma dürtüsü olarak bilinir. Kleptomani hastası olan insanların birçoğu en yakınlarından dahi bu problemlerini saklarlar. Ancak yasal problemler ortaya çıktığı zaman kendilerini açığa verirler.

Kleptomani, mutlaka bir uzman desteği ile tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır. Aksi takdirde düşüncelerine engel olmayan insanların birçoğunun sosyal yaşamı ciddi oranda etkilenir. Eşya çalma dürtü ve düşünceleri her noktada ortaya çıkar. Örnek olarak gösterilecek olur ise; kişi sosyal yaşamında katıldığı bir organizasyonda görmüş olduğu ürünleri çalma eğilimindedir. Kleptomani hastaları, genel olarak düşüncelerine engel olamazlar. Kleptomani hastalığı düzenli uygulanan tedavi yöntemleri ile tedavi edilebilir bir hastalık türüdür. Hastaların durumlarına göre uzmanlar tarafından ilaç tedavisi ya da psikoterapi uygulanabilir.

Kleptomani Belirtileri Nelerdir?

Yapılan araştırmalar neticesinde ortaya çıkan sonuçlara göre hırsız insanların birçoğunda kleptomani hastalığı tespit edilmiştir. Bu psikolojik rahatsızlık kendini pek çok belirti ile gösterir. Kleptomani hastalığının belirtileri şu şekildedir;

• İhtiyaç duyulmayan tüm eşyalara karşı çalma konusunda dürtüler ve bu dürtüleri kontrol etmede güçlük.
  • Dürtüler hissedilmeye başlandığı an kişide meydana gelen hissedilen gerginlik ve endişe hali.
  • Çaldığı herhangi bir eşya sonrasında rahatlamış hissetme, bu durumdan zevk alma ve tatmin olma.
  • Hırsızlık yapıldıktan sonra pişman olma, kendini suçlu hissetme ve utanma duygularının ortaya çıkması.
  • Duymuş olduğu pişmanlık sonrasında dürtülerin yeniden ortaya çıkması ve döngü tekrarı kleptomani hastalığının belirtileri arasında yer alır.

Kleptomani hastalığı, kişinin yaşamını derinden etkileyen bir durumdur. Bu nedenle kişinin mutlaka bir uzman tarafından kontrol altına alınması gerekir. Kleptomani Psikolog Doğan Tura uzmanlığı ile tedavi edilebilir. Sizler de bu hastalığın hayatınızı etkilemesini istemiyorsanız randevu alabilirsiniz.

Kleptomani Hastalığı Nasıl Teşhis Edilir?

Öncelik olarak kleptomani hastalığının teşhis edilebilmesi için kişinin psikiyatri tedavisini kabul etmesi gerekir. Kişiler hem fiziksel hem de psikolojik olarak bir değerlendirmeye tabi tutulur. İzmir kleptomani tedavisi, fiziksel değerlendirme ile bu hastalığın ortaya çıkışında altta yatan herhangi bir tıbbi nedenin olup olmadığını araştırır.

Kleptomani, kişilerde pek çok belirti ile kendisini göstermesinden dolayı teşhis esnasında belirtilerde baz alınır. İzmir kleptomani tedavisi belirlenirken hastaya dürtüler hakkında pek çok soru yöneltilir. Dürtülerin neler ve nasıl hissettirdiği sorulur. Hastadan gelen cevaplar neticesinde uzmanlar tarafından çeşitli psikolojik anketler ve öz değerlendirme formları doldurtulur. Bu formda yer alan tüm sorular kleptomani tedavisine başlayacak olan kişilere özel olarak hazırlanır. Formda cevaplanan sonuçlara göre kişinin kaç seans psikolojik destek alacağı ortaya çıkarılır. Kleptomani hastalığının ilerlediği durumlarda ise kişiye belirli dozda ilaç uygulaması yapılır.

İzmir kleptomani tedavisi yapılırken antidepresan ilaçları hastanın yaşına uygun olarak verilir. Antidepresan ilaçları kişiye özel olarak uygulanır. Kleptomani hastalığının ileri seviyede olduğu durumlarda hastalığın seyrini değiştirmek ve kişiyi sosyal hayata yeniden adapte etmek için belli dozajlarda uygulanır. Aynı zamanda hastalığın yeni başladığı durumlarda psikoterapi tedavisine öncelik verilir.

Psikoterapi yöntemi, haftanın belirli aralıklar ile uygulandığı bir tedavi yöntemidir. Yüz yüze görüşmeler yapılarak hastanın hafta hafta durumları değerlendirilir. Hastanın kendi içerisinde yaşamış olduğu problemlerin çözülmesine yönelik çeşitli tedavi yöntemleri geliştirilir. Kleptomani hastalığı her ne kadar tamamen geçen bir rahatsızlık türü olmasa da kişide yaşanan dürtüler engellenebilir. Sizler de vakit kaybetmeden bu hastalığın hayatınızı etkilemesine izin vermeden İzmir kleptomani tedavisinden yararlanabilirsiniz. Bu tedaviler ergen, çocuk ve yetişkin bireyler için uygulanır.