Çocukluktan çıkarak yetişkinliğe geçiş dönemi olarak nitelenen ergenlik pek çok insan için sancılı bir süreç oluşturur. Manisa ergen psikolog bu dönemin sancısız ve sorunsuz atlatılmasında profesyonel destek verir. Ebeveynler için çocuk sahibi olmak çok güzel bir duygu olmanın yanında büyük bir sorumluluk getirir. Çocuk yetiştirme sırasında sorunlar yaşanmaması adına psikolojik destek alınması önemlidir. Çocukların ya da ergenlerin bu dönemde yaşadıkları sorunları çözmeye çoğu zaman ailelerin güçleri yetmez. Böyle durumlarda kendinizi suçlamak yerine uzman psikolog Doğan Tura ile görüşmek ve ondan destek almanız gereklidir.

Ailenin çocuğuna iyi davranması tek başına yeterli olmaz. Küreselleşen dünyada aileler çocuklarının dış ortamdan olumsuz etkilenmesinin önüne geçemezler. Çocukların olumsuz etkiler nedeniyle yaşadıkları sorunların çözümü de yapılacak terapiler ve uygulanan tedavilerle mümkün olur. Ergenlik döneminde çocuğun bedeninde olduğu gibi zihninde ve duygularında da değişimler olur. Bu değişimlerin sağlıklı olması için özellikle psikolojik destek alınması yararlı olur.

Uzman Manisa Ergen Psikolog Neler Yapar?

Uzman psikolog tarafından uygulanacak terapiler ile ergenlik döneminde yaşadığı sorunlardan kurtulması mümkün olur. Manisa ergen psikolog tavsiye göz önüne alınarak seçilen psikoloğun terapileri kısa sürede sonuç verir. Çocuğun ergenliğe ve ardından yetişkinliğe geçiş sürecini sorunsuz şekilde yaşaması mümkün olur.

Ailelerin en büyük sorunları ergen ile iletişim kuramamak olarak görülür. Aynı şekilde ergen de ailesinin kendisini dinlemediğinden ve anlamadığından yakınır. Aradaki kuşak farkından kaynaklanan iletişim problemleri psikolog tarafından ortadan kaldırılır. Psikolog tarafından ergene ve ailesine verilen profesyonel destek kapsamında şunlar bulunur.

• Ergene nasıl davranılmalı ve bu süreç nasıl yürütülmeli konularında ailelere bilgi verir
  • Bu dönemde ergenin psikolojik sıkıntılar yaşamaması için ona bilgiler verir
  • Ergenle ailenin yaşadığı çatışmaların son bulması adına iletişim kurmanın yollarını gösterir
  • Ergende bir psikolojik rahatsızlık olması halinde bunun tanısını koyar
  • Psikolojik rahatsızlık hakkında aileye bilgi verir ve tedavi planını oluşturur
  • Ergen terapisini tek başına çocukla olduğu gibi gerekli hallerde ailenin de katılımıyla yapar
  • Gerekli olması halinde medikal tedavileri planlar
  • Aileleri yönlendirir ve ergenin yetişkinliğe güçlü ve sağlıklı bir birey olarak geçmesine katkı sunar

Manisa Ergen Psikolog Uyguladığı Terapiler

Ergen psikolog Manisa ve çevresinde yaşayan ailelerin profesyonel destek almasını sağlar. Çocukluk çağında yaşanan bazı psikolojik rahatsızlıklar ergenlik döneminde de devam edebilir. Ayrıca çok sayıda psikolojik rahatsızlığın belirtileri ergenlik çağında ortaya çıkar. Bu dönemde tanının koyulması ve tedavinin yapılması çok önemlidir. Bu şekilde yetişkinliğe sağlıklı geçiş mümkün olur. Ergen psikoloğu tarafından uygulanan tedavi ve terapiler ile psikolojik rahatsızlıklara erken teşhis ile tedavisi çok daha etkin şekilde yapılabilir. Ergen psikolog tarafından tanısı koyulan ve tedavisi yapılan hastalıklar arasında şunlar yer alır.

• Dikkat bozukluğu ve hiperaktivite
  • Öğrenme güçlüğü
  • Disleksi
  • Anksiyete
  • Kaygı bozukluğu
  • Obsesyon ve takıntılar
  • Duygu durum bozukluğu
  • Depresyon

Ergenlik çağına gelmiş olan çocuğa nasıl davranması gerektiğini bilemeyen ve ne yapsam olmuyor gittikçe benden uzaklaşıyor şeklinde şikayeti olan kişiler Manisa ergen psikolog tarafından verilen danışmanlık hizmetinden yararlanabilirler. Ailede yaşanan bir yakının kaybı, boşanma gibi süreçlerden ergenin olumsuz etkilenmemesi adına psikolojik destek alması yararlı olur. Uygulanan tedaviler ve terapiler ile çocukluk çağında yaşanan sıkıntıların yetişkinlik dönemine taşınmasının önüne geçilir.

Aileler Manisa çevresinde en iyi psikologdan alacakları danışmanlık hizmeti ile başarılı iletişim kurabilirler. Aynı zamanda çocuğun sorunlarını anlayabilir ve çözümü konusunda da başarılı olabilirler. Sağlıklı psikolojik gelişim ile çocuğunuzun eğitim, iş ve özel hayatında başarılı olmasını sağlayabilirsiniz.