Travma sonrası stres bozukluğu, travmatik olaylarla karşı karşıya kalan bireylerin bu travmaya bağlı olarak kaygısal sorunlar yaşamasına sebep olan bir tür psikolojik bozukluktur. Her insan, hayatınız belirli dönemlerinde travmalar yaşayabilmektedir. Ancak her birey bu travmaların üstesinden kolay bir şekilde gelememekte ve günlük yaşantılarında buna bağlı stres sorunları yaşamaktadır.

Bu tür durumlarda kişilerin psikolojik destek alması oldukça önemlidir. Aksi halde travmaya bağlı olarak gelişen stres bozukluğu daha ciddi psikolojik sorunlara yol açabilir. Bu noktada kişiler, Psikolog Doğan Tura ile yaşadıkları bu sorunun üstesinden gelebilecekleri uygun tedavilere başlayabilmektedir. Doğan Tura erken, yetişkin ve çift seansları yapmakta olup, psikolojik rahatsızlıkların tedavi edilmesini sağlamaktadır.

Travma Sonrası Stres Bozukluğu Belirtileri

Stres bozukluğu günümüzde hemen hemen her bireyin yaşayabileceği sorunlardan bir tanesidir. Bu stres bozuklukları ve kaygı durumlarının bir travmaya bağlı olarak görülmesi ise post travma stres bozukluğu olarak adlandırılmaktadır. Bu psikolojik soruna sahip olduğunu düşünen kişiler travma sonrası stres bozukluğu belirtisi konusu üzerine araştırmalar yaparak kendilerinde bu belirtilerin olup olmadığını öğrenmek istemektedir. Aşağıdaki listede travma sonrası stres ve kaygı bozukluğunun belirtileri açıklanmaktadır.

• Yaşanan travmayı sürekli hatırlama
  • Travmanın tekrar yaşanabileceği korkusu
  • Travmaya sebep olan kişi ile tekrar karşılaşma endişesi
  • Travmayı ya da travmaya benzer bir olayı sık sık rüyada görme
  • Travma esnasında yaşanan endişe ve korkuyu tekrar tekrar yaşama

Bu belirtilerden biri ya da birkaçına sahip olan kişiler, travmatik olayların bırakmış olduğu stres ve kaygı faktörlerinden kurtulabilmek için profesyonel bir destek almalıdır.

Travma Sonrası Stres Bozukluğu Neden Olur?

Travma sonrası stres bozuklukları, trajik bir olay yaşayan ya da tanık olan kişilerin bu durumdan çok etkilenmesi ve uzun yıllar boyunca bu olayın etkisi ile stres bozukluğu yaşaması sebebiyle oluşmaktadır. Savaş, yokluk, cinsel istismar, duygusal ya da fiziksel şiddet, ölüm ya da ölümcül hastalıklar gibi insanların hayatına derin izler bırakan olaylar, bu stres bozukluğunun ortaya çıkma sebepleri arasındadır. Örneğin; daha önce fiziksel şiddet görmüş bir kişi, bu olayın üstüne yıllar geçse de olayı dün gibi hatırlayabilir ve korkuları gün yüzüne çıkabilir. Bu nedenle kişi stres bozukluğu yaşar.

Travma Sonrası Stres Bozukluğu Teşhisi Nasıl Konur?

Travma sonrası stres bozukluğu tedavisi için ilk olarak doğru teşhis konması gerekmektedir. Bu noktada teşhis uzman psikologlar tarafından konmaktadır. Hastanın yaşam öyküsü dinlenir ve travmatik olay öğrenilir. Eğer kişi günümüzde hala bu travmanın etkileriyle baş ediyorsa teşhis konabilmektedir. Yapılacak sözlü muayeneye ek olarak doktorlar farklı testler de uygulayarak kişilerin hormonlarını inceleyebilir ya da MR ile beynin görüntülenmesini talep edebilir. Yapılacak bu ve bu gibi tetkikler doğrultusunda teşhis konmakta ve hastanın durumuna uygun olacak tedaviye başlanmaktadır.

Travma Sonrası Stres Bozukluğu Tedavisi

Travma sonrası stres bozukluğunun tedavisinde genellikle psikoterapi tercih edilmektedir. Ancak bu durum hastanın stres bozukluğu düzeyine bağlı olarak değişkenlik gösterebilmektedir. Eğer bu rahatsızlığa sahip olan birey günlük hayatında büyük sorunlar yaşamıyorsa psikolog ile konuşma üzerine bir tedavi ile daha iyi hissedebilmektedir. Ancak stres bozukluğu fazla olan ya da travma sonrası stres bozukluğuna ek olarak farklı psikolojik sorunlar da gösteren kişilerde ilaç ve benzeri daha güçlü tedavilere başlanabilmektedir. Bu hastalığa sahip olduğunu düşünen kişiler, İzmir travma sonrası stres tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak ve teşhisin belirlenip tedavinin başlaması için Psikolog Doğan Tura ile iletişime geçebilir.