Trikotilomani bir diğer adı ile saç yolma rahatsızlığı, kişide psikolojik stres yaratan pek çok konuya karşın kişinin kendi saçlarını yolmasına denir. Bir nevi kendine zarar verme eğilimi olan trikotilomani, uzmanlar tarafından psikolojik rahatsızlık olarak değerlendirilir. Bu psikolojik rahatsızlık kişide dürtü eylemi ile ortaya çıkar.

Stres durumlarında stres ile baş edebilmek adına saçlarını yolarak bu durumun çözüme kavuştuğunu düşünürler. Kişide yaşanan saç yolma dürtülerine karşı koyma durumlarında başka herhangi bir şeye odaklanamaz ve rahatlayamazlar. Dürtüye uyan kişiler saç tellerini yoldukları zaman kendilerini rahatlamış hisseder ve stresinin azaldığını düşünürler. Yapılan araştırmalar neticesinde yüzde 0,5 ila 2 oranında saç yolma davranışları görülür.

Saç yolma eğilimi gösteren kişiler bu durumu tekrarladığı sürece saç telleri uzun vadede ciddi derecede zarar görür. Aynı zamanda kafanın belirli noktalarında kelleşme ve saç kayıpları yaşanır. Hızlı ve sert çekim yapılır ise kafada yer alan dokular zarar görebilir. İzmir trikotilomani tedavisi çalışma alanlarında genç, yetişkin, ergen ve çiftler yer alır. Hemen hemen her yaşta görülebilen bir rahatsızlık olan trikotilomani, tedavi edilebilir bir rahatsızlık türüdür.

Trikotilomani Hangi Psikolojik Sorunlara Eşlik Eder?

Trikotilomani hastalığı çocukluk dönemlerinde de ortaya çıkan bir hastalıktır. Bu dönemde erkek ve kız çocuklarında eşit oranda görülür. Ancak yetişkinlerde meydana gelen trikotilomani hastalığı kadınlarda daha sık görülen bir hastalıktır. Adet ve hamilelik dönemlerinde sıklıkla ortaya çıktığı gözlemlenmiştir. Trikotilomaninin meydana getirdiği psikolojik sorunlar şu şekildedir;

• Obsesif kompulsif bozukluk
  • Anksiyete bozukluğu
  • Depresyon
  • Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu
  • Otizm spektrum bozukluğu
  • Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu gibi çeşitli psikolojik sorunlarda trikotilomani hastalığından sonra gelişen diğer psikolojik sorunlardır. Özellikle çocukluk dönemlerinde başlayan trikotilomani hastalığı, kısa süre içerisinde tedavi edilmediği sürece ciddi rahatsızlıkları da beraberinde getirir.

İzmir trikotilomani tedavisi, alanında uzman Psikolog Doğan Tura tarafından uygulanan tedavi yöntemlerine göre kişiye özel çalışmalar yapılır. Trikotilomani psikolojik rahatsızlığı sosyal yaşamında etkilenmesine neden olur. İş hayatında yaşanan stres karşısında kişi saçını yolma dürtüsüne engel olamadığından dolayı çeşitli problemler ile karşılaşabilir. Bu durum özgüven eksikliğinin oluşmasına ve işyerindeki başarısına engel olabilir. Ciddi bir rahatsızlık olan trikotilomani mutlaka tedavi edilmesi gerekir. Sizler de İzmir trikotiomani tedavisi ile kısa süre içerisinde bu psikolojik rahatsızlığından kurtulabilirsiniz.

Trikotilomani Hastalığının Tedavisi Nasıl Yapılır?

Saç yolma hastalığının tedavisinde psikoterapi ve ilaç tedavisi uygulaması yapılır. Özellikle ilaç tedavisi uygulamasında tamamen kişilerin semptomları dikkate alınarak doz ayarlaması yapılır. Bilişsel davranışçı terapi kapsamında davranış düzeltme terapileri kullanılır. Bu terapi yöntemlerinde hastaya sağlık sorunlarının belirtileri ve saç yolma dürtüsünün altında yatan faktörler ile farkındalık eğitimleri verilir. Saç yolmaya neden olan streslerin neler olduğu uzmanlar tarafından öğrenilerek kişilere farklı bir alışkanlık kazandırılmaya çalışılır. Hastanın motive edilmesine yardımcı olunarak hastalığın kontrol altına alınması sağlanır. İzmir trikotilomani tedavisi, psikoterapi etkinliğinin devamı için ilaç tedavisini de birlikte uygular.

Hastanın saç yolma davranışı sürekli olarak tekrarlandığı ve kıl yeme alışkanlığının ortaya çıktığı durumlarda mide ve bağırsak sistemi ile ilgili birçok sorun ortaya çıkabilir. Bu durumun oluşturduğu komplikasyonlara istinaden tedavi yöntemleri uygulanması gerekebilir. Saç yolma hastalığı, kendi kendine geçebilen bir rahatsızlık türü değildir.

Kişiler saç yolma eğiliminden sonra rahatlama hissine sahip olduklarından dolayı tüm stresli anlarında bu dürtülere kulak verirler. Rahatlayan kişiler giderek şiddetlenen saç yolma eğilimleri ile karşı karşıya kalırlar. Bu nedenle tedavi yöntemlerinden yararlanarak trikotilomani dürtülerinden kurtulabilirsiniz.